Número 15
Quadern

Teasing the audience: desconfie de Vince Gilligan.

Elisa Hernández
Universitat de València
Biografia

Publicades 2013-01-01

Paraules clau

  • expectatives,
  • narrador,
  • teaser,
  • engany,
  • narrativa audiovisual

Resum

A partir de l'anàlisi de les implicacions, tant en el relat com per a l'espectador i la seua relació amb el producte, dels fragments inicials de quatre episodis concrets de la segona temporada de Breaking Bad (Vince Gilligan, AMC: 2008-), així com l'escena final de la mateixa, es pretén confirmar l'existència d'una entitat narradora no anònima que dosifica les imatges mostrades amb l'única intenció de crear una inversió de les expectatives del públic. D'aquesta manera, del text es conclou que les telesèries, malgrat la seua diferent estructura respecte d’altres productes audiovisuals, són un camp propici per a experimentar amb els elements del relat, així com pel que fa a la seua exposició al televident.

Referències

COMPANY, Juan Miguel, y MARZAL, José Javier (1999). La mirada cautiva. Formas de ver en el cine contemporáneo. Valencia: Cimal Arte Internacional.

BARTHES, Roland (1970). Análisis estructural del relato. Buenos Aires: Tiempo contemporáneo.

BORDWELL, David (1996). La narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.

CANET, Fernando, y PRÓSPER, Josep (2009). Narrativa audiovisual: estrategias y recursos. Madrid: Síntesis.

ELSAESSER, Thomas (2009). The mind-game film. En W. BUCKLAND (ed.), Puzzle Films (pp. 13-41). Sussex: Wiley-Blackwell.

FISKE, John, y HARTLEY, John (2003). Reading Television. Londres: Routledge.

GAUDREAULT, André, y JOST, François (1995). El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós.

GÓMEZ TARÍN, Francisco Javier, y BORT GUAL, Iván (2009). Del cine a la televisión: de 24 fotogramas por segundo a 24 episodios por temporada. En Enl@ce: Revista Venezolana de Información, Tecnología y Conocimiento, Año 6, núm. 1, 25-41.

GONZÁLEZ REQUENA, Jesús (1992). El discurso televisivo: espectáculo de la posmodernidad. Madrid: Cátedra.

LIPOVETSKY, Gilles, y SERROY, Jean (2009). La pantalla global: cultura mediática y cine en la época hipermoderna. Barcelona: Anagrama.

LÓPEZ-PUMAREJO, Tomás Alberto (1986). El discurso televisual: modelos culturales y vida cotidiana. En A. CABANILLES y V. SÁNCHEZ-BIOSCA (eds.), Metodología del Análisis de la imagen (pp.161-171). Valencia: Eutopías.

McLUHAN, Marshall (1996). Comprender los medios de comunicación: las extensiones del ser humano. Barcelona: Paidós.

MOLINUEVO, José Luis (2011). Guía de complejos. Estética de teleseries. Salamanca: Archipiélagos.

THOMPSON, Kristin (2003). Storytelling in film and television. Cambridge: Harvard University Press.

TOUS, Anna (2010). La era del drama en televisión. Barcelona: Editorial UOC.

TRUFFAUT, François (1994). El cine según Hitchcock. Madrid: Alianza.