Publicades 2014-01-01
Paraules clau
- Arquitectura,
- empresonament,
- disseny,
- interiors,
- sets
- panteisme,
- transcendentalisme. ...Més
Resum
El árbol de la vida (The Tree Of Life, Terrence Malick, 2011) va generar una sèrie de crítiques que se centraven en dos aspectes primaris del film: el contingut i la forma, principalment del muntatge. Entre les diferents i múltiples capes de lectura que el film ofereix per aconseguir una anàlisi en major profunditat, està el treball amb els espais, l’arquitectura. Aparentment pot passar desapercebuda, però es constitueix com a peça fonamental en la construcció dels personatges. En altres paraules, davant d’una estructura fragmentada, el disseny de producció i els sets resulten significatius i necessaris per a la identificació dels personatges; l’arquitectura cinematogràfica ajuda a l’espectador, a colp de vista, a construir la personalitat de cada u. Partint d’aquesta pel·lícula, el present assaig tracta d’esbossar el treball amb l’arquitectura en l’obra de Terrence Malick i d’esbrinar que les seues pel·lícules van més enllà del panteisme.
Referències
DELORME, Stéphane (2011a). En torno al gesto. Cahiers du cinema - España, nº48, 13-14.
DELORME, Stéphane (2011b). Jack Fisk, directeur artistique. Cahiers du cinema, nº668, 25.
FORNASIERO, Andrea (2007). Terrence Malick. Cinema tra classicità e modernità. Recco (Genova): Le Mani.
LA POLLA, Franco (2007). En A. FORNASIERO, Terrence Malick. Cinema tra classicità e modernità (p. 136). Recco (Genova): Le Mani.
LEIBNIZ, Peter (2012). Monadología. Madrid: Biblioteca Nueva.
QUINTANA, Ángel (2011). Del transcendentalismo al mesianismo neocon. Cahiers du cinema - España, nº48, 9-11.
REVIRIEGO, Carlos (2011). One Big Soul. Cahiers du cinema - España, nº48, 9-11.
TANIZAKI, Junichiro (2010). El elogio de la sombra. Madrid: Siruela.
ZUMTHOR, Peter (2006). Atmósferas. Barcelona: Gustavo Gili.
ZUMTHOR, Peter (2010). Pensar la arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili.