Quadern
Publicades 2014-01-01
Paraules clau
- Escenografia,
- primer pla,
- distanciament,
- comunitat,
- cinema de la crueltat
- espai fílmic. ...Més
Resum
A Dogville (2003), Lars von Trier compta una despietada història de poder i submissió que s’ofereix com un conte moral sobre la bondat i la culpa. I per a fer-ho du a terme una aposta radical: l’eliminació dels sets, substituïts per ratlles i nombres pintats en el sòl i uns objectes d’attrezzo. Tal gest no és frívol ni extravagant, al contrari. Allò humà s’insereix en un espai inhabitable que provoca la incomoditat de l’espectador, un malestar buscat i necessari per als objectius del film. Mitjançant una càmera inquisitiva i inestable que elimina la distància amb allò filmat, l’acció se centra en els rostres, els cossos i la veu, fins al punt que la realitat de les emocions acaba imposant-se a la irrealitat espacialReferències
DREYER, Carl Theodor (1999). Reflexiones sobre mi oficio. Barcelona: Paidós.
FERNÁNDEZ-SANTOS, Ángel (2003). Lars von Trier convierte su Dogville en un alegato anti-Bush. El País, sábado 25 de octubre.
ORTIZ VILLETA, Áurea (2007). Paisaje con figuras. El espacio habitado del cine. Saitabi 57, 205-226. Universitat de València.
PÉREZ BOWIE, José Antonio (2010). La teatralidad en la pantalla. Un ensayo de tipología. Signa 19, 35-62. UNED.
RÖMERS, Holger (2005). “Colorado Death Trip”: The Surrealist Recontextualisation of Farm Security Administration Photos in Dogville. Senses of cinema, 34. Recuperado de <http://sensesofcinema.com/2005/feature-articles/dogville_farm_admin_photos/>
STEVENSON, Jack (2005). Lars von Trier. Barcelona: Paidós.
FERNÁNDEZ-SANTOS, Ángel (2003). Lars von Trier convierte su Dogville en un alegato anti-Bush. El País, sábado 25 de octubre.
ORTIZ VILLETA, Áurea (2007). Paisaje con figuras. El espacio habitado del cine. Saitabi 57, 205-226. Universitat de València.
PÉREZ BOWIE, José Antonio (2010). La teatralidad en la pantalla. Un ensayo de tipología. Signa 19, 35-62. UNED.
RÖMERS, Holger (2005). “Colorado Death Trip”: The Surrealist Recontextualisation of Farm Security Administration Photos in Dogville. Senses of cinema, 34. Recuperado de <http://sensesofcinema.com/2005/feature-articles/dogville_farm_admin_photos/>
STEVENSON, Jack (2005). Lars von Trier. Barcelona: Paidós.