Número 9
Quadern

Hibridació ficció-documental a les sèries de televisió dramàtiques nord-americanes contemporànies: a propòsit de Friday Night Lights.

Iván Bort Gual
Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez
Biografia

Publicades 2010-01-01

Paraules clau

  • hibridació,
  • intertextualitat,
  • ficció,
  • documental,
  • sèries de televisió,
  • Peter Berg,
  • Friday Night Lights
  • ...Més
    Menys

Com citar

Bort Gual, I. (2010). Hibridació ficció-documental a les sèries de televisió dramàtiques nord-americanes contemporànies: a propòsit de Friday Night Lights. L’Atalante. Revista d’ Estudis cinematogràfics, (9), 11–16. https://doi.org/10.63700/140

Resum

A partir de la dècada de 1990, i especialment des de 2000, les sèries de ficció televisiva han experimentat una aproximació al llenguatge cinematogràfic, en un intent per imitar la imatge, i un sistema de producció cinematogràfics. Ho fan a través d'un eclecticisme formal i estètic que protagonitza una renovació estètica que incorpora des dels elements descoberts per la nouvelle vague francesa fins el dinamisme formal del videoclip, passant pel realisme i l'estil del reporterisme televisiu. En aquest últim sentit, val la pena insistir en la complexitat inherent de la hibridació dels discursos audiovisuals en la seua construcció de la realitat, fixada sobretot en el terreny del documental i en les problemàtiques dialèctiques entre l'objectivitat i la subjectivitat, encara millor, l'aparença de veritat, sorgides a través d'ella.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Referències

CASCAJOSA VIRINO, Concepción. 2005. Prime Time: las mejores series de televisión americanas, de C.S.I. a Los Soprano. Calamar Ediciones. Madrid.

GARCÍA DE CASTRO, Mario. 2002. La ficción televisiva popular, una evolución de las series de televisión en España. Gedisa Editorial. Barcelona.

GÓMEZ TARÍN, Francisco Javier. 2006. Discursos de la ausencia, elipsis y fuera de campo en el texto fílmico. Ediciones de la Filmoteca. Institut Valencià de Cinematografia Ricardo Muñoz Suay. Valencia.

GÓMEZ TARÍN, Francisco Javier. 2008. VI Congrès International du Grimh, «Image et Manipulation”» Lyon. Noviembre 2008. Inédito.